2 Nisan 2018 Pazartesi

Güldestan



 Maşallah, 2018  heybesine bale, tiyatro, konser doldurmuş bana gelirken.
Yine gidemediğim temsiller oldu tabii. Bulamadığım biletler, denk gelmeyen tarihler... 
Olsun, geçenlerde taktım uğurlu atkımı, aldım büyük oğluşumu yanıma, doğru DOB'ne.


Bu defa balkondayız. Koltuk araları dar, sahne uzakmış, ne gam!
Boyum selvi değil nasılsa, taktım uzak gözlüklerimi de, oldu bitti. Şikayet yok.


Temsil sırasında fotoğraf çekmedim tabii. Bu sebepten fotoğraflar DT nin sitesinden.
Telefonlarını açık bırakanlara kötü kötü bakış attım üstelik.





FİNAL !!!



"Güldestan dans bölümleri ve müzik pasajlarıyla örülmüş bir dans ve müzik prodüksiyonudur. Güldestan'da anlatılan, bir köy düğününden şehirdeki bir kafeye, çağdaş yazar Orhan Pamuk'un eserlerinden 18. yy Evliya Çelebi'ye, modern insanın içsel yolculuklarından 'sema'ya, Osmanlı döneminden modern İstanbul'a ve nihayetinde de GÜL'e varan bir yolculuktur. Güldestan'ın içinde bulunduğu göçebe çadırının, modern dans retoriğiyle dile getirilen mistik ve güçlü bir aurası vardır.


Güldestan kullanılan elektronik müzik ve sufi gelenekleriyle, aynı zamanda geçmiş ve geleceği birleştiren özellikleriyle benzersiz bir eserdir.


Devlet Opera ve Balesi'nin ilk Genel Müdürlük projesi olarak 2004 yılında hayata geçmiş olan Güldestan, şimdiye kadar İstanbul, Mersin, Samsun, Antalya ve İzmir olmak üzere beş Müdürlük'te sahnelenmiş; Aspendos Opera ve Bale Festivali, Bodrum Bale Festivali, Bursa Festivali gibi Türkiye'nin önemli festivallerde de sergilenmiş; Hollanda, Çin, Bosna, Almanya, Gürcistan, Makedonya ve Fransa'ya turneler yapmış ve 12 senedir Devlet Opera ve Balesi'nin repertuarındadır."

İtiraf edeyim, ben en çok müziklerden etkilendim. 
Unutmadan, eserin içeriğinde kullanılan Evliya Çelebi ve Orhan Pamuk metinlerini, tiyatro ve sinema sanatçısı Halit Ergenç seslendiriyor.

*********

Okudum çok sevdim.


Geçen yıl Sümer tarihine merak salmıştım. Bu yıl Hititler. 
Kitap tam zamanında geçti elime. Mahfi Eğilmez yazmış. Pek de iyi etmiş.

Kitapyurdu'nda

"Anadolu´da bizden önce yaşayıp da büyük bir imparatorluk kurmuş olan Hititler hakkında bilgimiz ne yazık ki çok değil... Örneğin Kadeş Savaşı Hititlerin üstünlüğüyle sonuçlandığı halde, dünya çoğunlukla bunu bir Mısır zaferi olarak biliyor. Aynı toprakları üç bin yıl arayla paylaştığımız Hititlerin de tıpkı bizim gibi kendilerini anlatamadıkları bir gerçek... Mahfi Eğilmez, Anitta´nın Laneti’nde, MÖ 1800 ile 1200 yılları arasındaki Hitit kralları, kraliçeleri, prens ve prenseslerinin yaşadıkları çeşitli gerçek olayları, entrikaları, savaş ve barışları öyküleştirerek, okunması kolay ve zevkli bir Hitit tarihi sunuyor"

Diye tanıtılıyor.

Siz neler okudunuz son zamanlarda?  Malum gelip bakamadım sayfalarınıza.



8 yorum:

  1. Sümerler kardeşimin ilgi alanına giriyor, bilgisayar oyunu yapacağı için haklarında her şeyi araştırdı :)

    İnsanların konserlerde, gösterilerde video çekme sevdasını anlayamıyorum. Kaç kişiye kızdım bilemezsin, gözüme gözüme ışığı tutma bari diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kültür birikimi ile neler yapılmaz Handan! Dün Kars dan döndüm. Ani ye hayran ve de hayran kaldım. Rüyama girdi hatta, O derece !

      Mart ayı ile ilgili bir çok yazım taslaklarda duruyor. Bu tür şikayetlerimi yineleyip durmuşum. Nasıl sinir olmuşsam artık.

      Sil
  2. Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuştur. Atatürk'ün en güzel ve doğru tespitlerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm tespitleri gibi, bu da ne kadar doğru değil mi?

      Sil
  3. Güzel arkadaşıma yakışır.
    Asılben Doğu exspresi gezisi" ile ilgili yazı ve gözlemlerini sbaırsızlıkla bekliyorum.
    Azıcık yavrular uyurken bir iki bakayım dedim bloklara.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peşinen söyleyeyim tatlım, hiç de istediğim gibi gezi yazısı yazamıyorum ben.
      Tabii ki paylaşmayı çok istiyorum ama gezi anlatımlarında o duygu aktarımını sağlayamayan biriyim.
      Eve girebilsem, yazı da yazıcam, blogları da gezicem.
      Bugün akşama kadar dernekteydim. Yemeğe misafirim var, gittiklerinde sızmassam yazarım inşallah.

      Bir kez daha gözün aydın :) Mutlu huzurlu zamanlar geçir evlatlarınla.

      Sil
  4. Kars ve Ani için yazını heyecanla bekliyorum sevgili arkadaşım.
    Sanata ve Kitaplara destek vermek gerek toplumumuzun daha aydınlık okuyan yaşayan kültürlü yarınları için .
    Sevgiler İstanbul'dan ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi yazabilsem dakika durmayacağım Beyza.
      Üstelik teknolojık neyim varsa eski model. Ya tuşu basmaz, ya görüntü vermez.... Yok, engel değil.
      Ya Bismillah der, yürürüm ben :)

      Aldım yüreğime koydum o sevgileri.

      Sil