11 Mayıs 2011 Çarşamba

Her Ev Bir ömür

Geçtiğimiz Anneler Günü'nü kayınvalidem ile birlikte kutladık.
Kızı,oğulları,damadı ve diğer gelini uzakta olduklarından gelemediler.
Geceyi onun evinde geçirdim ben de.
Yanlızlık zor ve acı veren bir yanı var .
Her evin içinde geçip gitmekte olan bir ömürden zaman kırıntıları kalıyor.
Ünlü Avusturta kristallerinden.
45 yıl önceki bir seyahatten anı.


Şimdi konsulun üzerinde tek kalan tabak aslında ailenin yemek takımı imiş.
Kimler çatal-kaşık uzatmamış ki bu tabaklara?
Rahmetli Adnan Menderes,İnönüler,eski senatörler,Belediye Başkanları...

Bu eski dantel örneklerini çok seviyorum ben.

Bu mavi şampanya kadehlerinin tarihini bilmiyorum doğrusu.
Benden önce aileye dahil oldukları kesin :)

İşte bu yeni,biliyorum.

Bir yanda torunlar,diğer yanda oğullar.
Yavru kurtlardan biri benim eşim.
Yavruluğu kalmadıysa da,kurtluk her erkekte olduğu gibi azıcık devam etmekte :))

30 yıllık bu semaverde ''ah,ne çaylar demlenmiştir ''demeyin sakın.
Hiç kullanılmamış çünkü.
Erzurum da görev yapan oğlunun hediyesi.
Oğuldan olunca ,kıyıp kullanılamıyor bile :))
Ne dersiniz?

6 yorum:

  1. Keinlikle her bir ev bir ömür, ne anılar ne hikayeler var kim bilir

    YanıtlaSil
  2. Jale hanımın evini de gördük.Tam eski bürokrat ailesi evi değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel... Fotoğraflara bakıp yazıyı okurken bende kendi emekliliğimi hayal ettim fonda trt fm tsm eşliğinde dantelli evimde gıcırdayan mobilyalarımla naftalin kokusuyla camdan bakıp kahvemi yudumlamak ve yaşanmışlıklarımı hatırlatacak eşyalarım olacak mı diye hayal ettim.

    Allah herkese yüreği sevgi dolu bir gelin nasip etsin.

    YanıtlaSil
  4. Her bir parça ne kadar anı yüklü değil mi Tülinim, yeni gelenler bile anısıyla birlikte alıyor yerini...
    Niye hüzünlendim ki şimdi ben, gözlerim yaşardı nedense, gerçekten :(

    YanıtlaSil
  5. ne güzel,insanlarla birlikte yaşamış,onlarla yıllanmış,anılara ortak olmuş eşyalar...Kimlerden kalmış ve biz gittiğimizde kimlere kalacak...

    YanıtlaSil
  6. Tabak harika...hepsi birbirinden güzel anılarla doluymuş.

    YanıtlaSil